advertentie KBITE

Nieuw bij de WOS: On Track, deze week met Younes Mohcin

Aangezien muzikanten nu geen podium hebben om op te treden, en onze streek veel jong talent kent, maakt de WOS de achtdelige serie 'On Track'.

In elke aflevering gaan we langs bij een lokale artiest die met zijn of haar muziek flink aan de weg naar succes timmert. Je leert de muzikant zowel persoonlijk als muzikaal kennen, want iedereen heeft een eigen verhaal bij die muziek. Daarnaast hebben we voor de artiesten ook een uitdaging bedacht: cover een liedje wat niet in jouw straatje past.

Tijdens de eerste aflevering zijn we in Naaldwijk bij Younes Mohcin, jongere broer van DJ Bombastic. Omdat hij zo'n bekende broer heeft, legde Younes de lat heel hoog voor zichzelf en wilde hij alles goed doen, want hij was immers 'het broertje van'. "Ik heb daar lang mee gestruggeld. De eerste paar jaar had ik het gevoel dat ik niet goed genoeg was en dat ik er nooit zou komen. Maar op het moment dat ik covers ben gaan maken kwam ik erachter tot waar ik kan gaan en dat dat is wat ik kan bieden,” aldus de 25-jarige zanger.

Toen dacht ik: wow, de man zélf heeft mijn cover gedeeld

• Younes Mohcin

Een mooi moment uit zijn carrière is dat een van zijn grote inspiratiebronnen, Marco Borsato, reageerde op zijn werk. "Ik had net Speeltuin als cover uitgebracht, en ik keek op een avond in m'n DM en daar zag ik dat Marco Borsato mijn cover had gedeeld. Toen dacht ik: wow, de man zélf heeft mijn cover gedeeld. Dat was wel een euforisch moment. Zijn dochter vertelde dat ze het ook heel mooi vond wat ik maakte, en nu gaan we samen een keer de studio in om muziek te maken."

De eerste aflevering van 'On Track' vindt je hier, en daarin hoor je het complete verhaal van Younes. Hij gaat bijvoorbeeld ook nog in op hoe het zijn van half Marokkaans en half Nederlands terugkomt in zijn muziek. Als je niets van deze serie wilt missen, abonneer je dan op ons YouTube kanaal!

'On Track' wordt gemaakt door de WOS-jongerenredactie. Deze is in maart 2020 opgericht en heeft als doel jongeren meer te betrekken bij lokaal nieuws en de lokale cultuur. Dat doet ze door nieuwsitems te produceren vanuit het perspectief van jongeren en programma's te maken die aansluiten bij de doelgroep.

Laat je reactie achter